Zave

Handelsbetingelser

Alle produkter, vi sælger, kan bruges i Danmark.

1. Aftalen


Handelsbetingelserne udgør sammen med din ordre, som bekræftes gennem en ordrebekræftelse, hele kontraktgrundlaget for købet. Når du har gennemført en ordre, modtager du en ordrebekræftelse via e-mail, som fortæller dig, hvilke produkter du har købt.

For at kunne handle på https://zavevarme.dk skal du være 18 år gammel.

Aftalen består af disse salgsbetingelser, information givet i ordreløsningen og eventuelle særligt aftalte vilkår. I tilfælde af konflikt mellem oplysningerne vil det, der er specifikt aftalt mellem parterne, have forrang, så længe det ikke er i strid med obligatorisk lovgivning.

Aftalen suppleres også med relevante lovbestemmelser, der regulerer køb af varer mellem virksomheder og forbrugere.

Zave ApS er en onlinebutik og er derfor ikke ansvarlig for valg, som kunder foretager i forhold til valg af størrelse på varmepumpe eller hvilken model kunden vælger.

Zave ApS vil være i stand til at give rådgivning generelt. Disse råd tager ikke højde for lokale forhold, som Zave ApS ikke er fortrolige med, såsom hvor godt isoleret en bygning er, vinduesflader og lignende. Hvis kunden er i tvivl om, hvor stor kapacitet han/hun har brug for, til opvarmning eller køling, opfordres kunden til at kontakte lokale virksomheder, der kan rådgive om sådanne spørgsmål.

Zave ApS kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden vælger den forkerte varmepumpe i forhold til kundens behov. Dette gælder både for forkert ydeevne eller forkert model af andre årsager (funktioner osv.).

Dette skal heller ikke betragtes som en mangel ved produktet og kan derfor ikke danne grundlag for en reklamation.


2. Virksomhed


Sælger er Zave ApS,Kalvebod Brygge 39 5, 1560 København V, e-mail: kontakt@zavevarme.dk, CVR-nr: 39976765, CVRP-nr: 1024079909, +45 70 70 77 02 og kaldes herefter sælger.

Juridiske adresse: Toldboden 3, 8800 Viborg.


Køberen er den forbruger, der foretager ordren, og kaldes herefter køberen.

Zavevarme.dk: Onlinebutikken / platformen, der er linket til domænet www.zavevarme.dk


3. Pris


Den angivne pris for varer og tjenester er den samlede pris, køberen skal betale. Denne pris inkluderer alle skatter og ekstra omkostninger. Yderligere omkostninger, som sælgeren inden købet ikke har informeret om, bærer køberen ikke.


4. Indgåelse af en aftale


Aftalen er bindende for begge parter, når køberen har sendt sin ordre til sælgeren.


Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere

det pågældende produkt til den forkerte pris.


5. Betalinger


Betal med Klarna

  • Betal nu (korttransaktioner, bankoverførsler, Klarna Direct)
  • Betal senere (faktura med 30 dages kredittid)
  • Del din betaling op (faste delbetalingsplaner mellem 3-36 måneder afhængigt af ordremængden. Fleksible betalingsplaner, hvor kunderne kan vælge, hvor meget de vil betale og hvor længe). 

Klarna vilkår og betingelser: https://www.klarna.com/dk/vilkar/


Vi tager ikke kortgebyrer.


Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.


Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.


6. Forsendelse


Varen leveres direkte til kunden til modtagerens kantsten.
Modtageren underrettes, når pakken ankommer.
Du kan spore pakken hele vejen.


Levering finder sted, når køberen eller dennes repræsentant har overtaget sagen.


Varen skal leveres til køberen, medmindre andet er aftalt mellem parterne.


Når varerne er sendt, modtager du dit pakkenummer på din e-mail-adresse. Når leveringen nærmer sig, modtager du en foreløbig dato via sms eller e-mail, som du kan vælge og godkende eller vælge en anden dato, der passer dig.


Varen skal leveres til køberen, medmindre andet er aftalt mellem parterne. 


Leveringstid 3-5 arbejdsdage hvis varerne er på lager.


7. Risikoen ved varen


Risikoen for varerne overgår til køberen, når hun/han eller hendes/hans repræsentant har fået leveret varerne i overensstemmelse med punkt 6.


Skader opdaget ved levering


Spekulerer du på, hvad du skal gøre, hvis du opdager skader på en forsendelse, du har modtaget? Her får du svaret. Hvis du opdager, at din forsendelse er beskadiget, skal du registrere dette hos den driver, der leverede forsendelsen.

Er chaufføren rejst? Rapporter skade opdaget efter levering

Sådan registreres skaden:

  1. Chaufføren tager et billede af skaden og registrerer den i sin håndterminal (eller i fragtbrevet).
  2. Kontakt derefter kundeservice via webforespørgsel.
  3. Herefter kontakter du din afsender for at arrangere afsendelse af erstatningsvarer.

Begynd ikke at bruge det, du har modtaget, før sagen er afklaret. Lad også emballagen være intakt. 


8. Fortrydelsesret


Fortrydelsesloven giver dig ret til at fortryde dit køb. Fortrydelsesretten gælder for varer og visse tjenester (læs installation). Fortrydelsesretten forudsætter, at du underretter sælgeren om fortrydelsen senest 30 dage efter modtagelse af leveringen (fortrydelsesperiode). Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.


Fristen indebærer, at du har 30 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Kontakt Zave ApS, hvis du vil bruge fortrydelsesretten. kontakt@zavevarme.dk du kan også benytte standardf ortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.


Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.


Fortrydelse af en del af købet

Bemærk, at du kun kan få en del af fragtomkostningerne tilbage.


Returnering


Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.


Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under

transporten.


Ingen fortrydelsesret


Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Udførte ikkefinansielle tjenesteydelser, hvis leveringen af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.


Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var

nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af

købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde

kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.


Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.


Du har risikoen for at transportere varen tilbage til Zave ApS.


Tilbagebetaling af købsbeløbet


Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb,

du hæfter for.


Sælgeren er forpligtet til at betale tilbage til dig, hvad du har betalt, inklusive porto for forsendelsen, ekspeditionsgebyr, toldafgifter, opkrævningsgebyr osv. Det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.


Produktet bedes sendes tilbage til Zave ApS i originalemballagen sammen med en udfyldt fortrydelsesret. Returen skal ske til Zave ApS i overensstemmelse med vilkårene for Zave ApS.


Vi tilbagefører pengene til kunden via den betalingsmetode, som kunden brugte ved bestilling, medmindre andet er aftalt, eller der er hindringer for tilbagebetaling af den anvendte betalingsmetode. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.


Varen sendes til: Rukki tee 1, 75306 Lehmja, Estland


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


9. Reklamationsret


Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb, men ikke ydelser. Det betyder,

at du som udgangspunkt ikke har 2 års reklamationsret på ydelser.


Er du ikke tilfreds med ydelsen kan du naturligvis kontakte os på ​kontakt@zavevarme.dk.


Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.


Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene

tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to

måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage

i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine

fragtomkostninger.


Varen sendes til: Rukki tee 1, 75306 Lehmja, Estland


Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.


Klageadgang


Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@zavevarme.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:


Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2, 8800 Viborg

www.naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -

http://ec.europa.eu/odr


10. Klager og garanti


Når du køber varmepumpen fra Zave ApS, er du garanteret en 2-årig ret til at indgive en klage i henhold til den danske forbrugerkøbslov. Du har ret til op til 5-års garanti for Panasonic varmepumper købt hos Zave ApS. Ret til klager og garanti forudsætter, at din varmepumpe er installeret af en Panasonic ProPartner installatør som skal registrere installationen hos Panasonic. Klager over varmepumper, som ikke er installeret af en Panasonic Pro Partner installatør, afvises. I tilfælde af kontakt med os angående en klage / service på din varmepumpe, beder vi dig derfor om at angive (installationscertificeringsnummer – KMO certificeringsnummer kræves for køb uden installation).


Hvis varmepumpen købes uden installation, gælder en 2-årig materialegaranti. Materialegarantien betyder, at vi sender den eller de dele af varmepumpen, der skal udskiftes på grund af at være defekte. Kunden skal også vedlægge et installationscertifikat fra en kvalificeret installatør, opstartsrapport og fejlfindingsprotokol, der viser hvad der skal rettes, når der rapporteres om en fejl. Installationscertifikater og fejlfindingsprotokoller skal vedlægges for at garantien kan påberåbes. Materielgaranti gælder ikke, hvis du har købt uden installation og vælger at adskille / flytte varmepumpen.


Opstartsrapport skal bl.a indeholde følgende information:

- Serie nr på ude-og indedel

- Dato og adresse på installationen

- Kølemiddel type

- Oplysninger af installatøren (navn, virksomhed, KMO nr, underskrift)


Garantien gælder kun for funktionsfejl, der opstår uden ekstern beskadigelse. Hvis dit produkt er blevet beskadiget af ekstern beskadigelse, f.eks. ved lynnedslag, gælder garantien ikke, og du skal derefter kontakte dit forsikringsselskab.


I tilfælde af ikke-garantiproblemer såsom håndteringsfejl eller ekstern påvirkning osv., og teknikere kommer til kunden, vil der blive opkrævet en omkostning for teknikere.



Garantien gælder heller ikke, hvis pumpen er forsømt eller ikke er blevet håndteret på den måde der er specificeret i manualen, der følger med den respektive pumpe. Det er derfor vigtigt, at du sørger for at vedligeholde og servicere din varmepumpe i henhold til de instruktioner, du modtager ved dit køb. Med en velholdt pumpe undgår du fejl, men hvis du stadig oplever problemer, er du velkommen til at kontakte os.


Vi sørger for altid at have reservedele til rådighed i tilfælde af fejl, der kan anses at være forårsaget af producenten.


Når du har modtaget produkterne, skal du, så snart du har mulighed for, kontrollere, om leveringen er i overensstemmelse med forsendelsesbekræftelsen. Kontroller, om produkterne er blevet beskadiget under transporten, eller om produkterne ellers har mangler eller mangler. Det samme gælder for installationen.


 

11. Personlige oplysninger


Når du afgiver din ordre hos os, giver du personlige oplysninger såsom dit navn, adresse og telefonnummer. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. I forbindelse med din registrering og ordre accepterer du, at vi gemmer og bruger dine personlige oplysninger i vores forretning for at afslutte vores handel med dig. Vi dokumenterer også al kommunikation, vi har med dig via telefon og e-mail, for at give dig den service, du forventer af os.


Personoplysningerne registreres hos (Zave ApS) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.


Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.

Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.


Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig

beskyttelse.


I henhold til persondataloven har du ret til at få adgang til de oplysninger, vi har registreret om dig.

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette

dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i

forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine

persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@zavevarme.dk.


Cookies – En cookie er en tekstfil, der sendes fra et websted, f.eks. www.zavevarme til din computer, og gemmes enten i maskinens hukommelse (session-cookies) eller som en lille tekstfil (tekstbaserede cookies). Vi bruger begge disse typer cookies. Tekstbaserede cookies bruges til at gemme loginoplysninger såvel som din indkøbskurv, når du gennemsøger vores sider. Sidstnævnte slettes fra hukommelsen, så snart du lukker din browser. Hvis din browser er indstillet til ikke at acceptere cookies, har du ikke mulighed for at bestille varer via Internettet. Du kan nemt ændre denne indstilling i din browser. Du kan også bestille telefon mod porto.


NB! Vi bruger aldrig cookies til at gemme personlige oplysninger om dig.

Ved at acceptere disse købs- og salgsvilkår accepterer forbrugeren også, at sælgeren skal opbevare og behandle sine personlige oplysninger i overensstemmelse med persondatabeskyttelsesloven eller anden lignende lovgivningsmæssig handling for at beskytte personens privatliv i Den Europæiske Union, Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde eller enhver anden Land. Forbrugeren bekræfter, at sælgeren kan behandle forbrugerens personoplysninger i overensstemmelse med kontraktens vilkår, til at udføre kontrakten med forbrugeren i henhold til forbrugerens ønsker og til at give ovenstående oplysninger til de personer, der bruges af sælgeren til at udføre kontrakten med forbrugeren. 


Senest opdateret 01.01.2022